PERBAIKILAH BACAAN SURAH AL-FATIHAH ANDA

Isnin, 10 Disember 2012

Betik baik untuk Masalah Gout!


Betik untuk Masalah Gout!
Cubalah jika anda atau kawan korang ada penyakit gout jika untuk mencuba perubatan lain selain dari klinik.

Ia dikatakan benar-benar berkesan, hanya campuran hijau betik kiub untuk teh hijau biasa, saudara sepupu saya cuba dan mendapati ia sangat berkesan. Saya juga telah berkongsi dengan rakan gout untuk cuba ini (“sendi kaki” beliau mula ubah bentuk), selepas seminggu minum formula ini terdapat peningkatan yang ketara, dan selepas dua minggu sendi kaki sembuh dan kembali kepada keadaan biasa.
Sudah hampir tiga tahun semasa artikel ini ditulis , sakit sendi hilang, tetapi dia mengekalkan pengambilan antara 1-3 kali sebulan untuk mengelakkan berulang.
Rakan-rakan lain yang mengalami tahun masalah gout juga telah pulih. Berkongsilah kepada rakan yang mempunyai gout.
Satu formula oleh Profesor Lai dari Sekolah China Farmasi:
Lubangkan buah betik hijau  , masukkan air, masak hingga mendidih, kemudian tambahkan daun teh, sama seperti proses membuat teh.
Ujian klinikal menunjukkan bahawa ramuan ini membawa kesan yang baik untuk rawatan gout, bergantung kepada berapa kerap minum  formula ini.
Encik Liu Qing, Ketua Town Rende di Tainan, menderita selama bertahun-tahun dari sakit perut yang teruk di sekitar dinding posterior perut.
Beliau menggunakan betik hijau sebagai periuk teh untuk menyediakan teh keluarga setiap hari, selepas sebulan, keadaan penyakit kronik itu lebih baik.
Ahli keluarga beliau dengan asid urik yang tinggi juga telah sembuh oleh teh betik yang sama.
Untuk ini, Encik Liu menanam banyak betik untuk berkongsi dengan saudara-mara dan rakan-rakan dengan penyakit yang sama.
Menurut Encik Liu, dalam memilih betik hijau sebagai wadah teh, memilih mereka bentuk yang lemak dan pendek, dengan kapasiti yang lebih besar.
Potong bahagian atas betik, bersihkan diri benih, buat  satu lubang kecil di dinding sebelah atas untuk memudahkan menuang teh.
Buat lubang pengudaraan kecil pada penutup atas, dimasukkan ke dalam daun teh, tuangkan dalam air mendidih, letakkan penutup atas kembali ke betik, anda juga boleh menggunakan pencungkil gigi untuk mendapatkan penutup atas.
Sama seperti proses biasa penyediaan air teh.
Beliau terkejut bahawa sakit perut dia menderita selama bertahun-tahun telah sembuh selepas sebulan minum teh dari periuk betik hijau, tanpa mengambil sebarang ubat lain.
Beliau memberi beberapa daun betik hijau kepada rakan yang bekerja di Pusat Perubatan untuk menguji dan menganalisis kandungan.
Ujian mengesahkan bahawa enzim hadir sihat dalam betik adalah memberi manfaat kepada kesihatan manusia.
Sekarang pelbagai betik dalam dusun Encik Liu menghasilkan buah-buahan saiz yang sesuai, dia akan berkongsi buah-buahan dengan keluarga dan rakan-rakan.
Xu Fuchang, seorang petani betik berpengalaman, berkata betik hijau bermakna betik masak, di mana kulit masih hijau dalam warna.
Secara umumnya, betik mengambil masa kira-kira empat bulan untuk sepenuhnya matang dan masak, tetapi kesan penyembuhan akan hilang selepas ia masak sepenuhnya.
Bukan sahaja betik hijau boleh digunakan dalam minum teh, anda juga boleh memotong dalam bentuk kiub dan rebus dengan tulang  atau menghiris betik hijau menjadi kepingan halus panjang dan di goreng dengan bawang juga boleh dan tiada kesan buruk pada badan manusia.
Dari fb rakan FB, diedit oleh isuhangat.net
Posted @ www.isuhangat.net.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan